Bizi Takip Edin

Ramazan'da Kilo Almamanın Püf Noktaları


1)  Havalar sıcak geçtiği için su dengenizi koruyun. İftar ile sahur arasında 6-8 bardak su için.
2) Sahura mutlaka kalkın ve tekrar uyuyana kadar 4 bardak daha su için.
3) Sahurda kahvaltı tercih ederseniz, 2- 3 dilim az yağlı peynir, 1 haşlanmış yumurta, domates, salatalık, birkaç dilim esmer ekmek, 1 porsiyon kuru ya da taze meyve ve açık çay, ıhlamur, soğuk içecek isterseniz 1 bardak ayran ya da 1 bardak süt.
4)Sahurda ana yemek isterseniz, 1 porsiyon sebze, kurubaklagil ya da et- tavuk yemeği , yanına yoğurt ya da ayran ve birkaç dilim esmer ekmek.1 porsiyon meyve.
5)İftara birkaç hurma ya da birkaç zeytinle beraber su içerek başlayın.1 kase çorbayı küçük kaşıkla ve yavaş yavaş için, ana yemeğe geçmeden 1 kase salata yiyin, salata yemek, yeme hızınızı azaltarak devamında yiyeceğiniz yemekten daha fazla keyif almanızı ve daha çabuk doymanızı sağlar. Yemeğinize yakışma durumuna göre 1 kase cacık ya da 1 bardak ayran tokluk ve serinlik verir.
6) İftarda pide miktarını olabildiğince küçük tutun, lokmalarınızı da küçültüp daha fazla çiğneyin. Hem sindiriminiz rahat olur hem de daha çabuk doyarsınız.
7)İftar sonrası sindirimi rahatlatmak için rezene, papatya, anason ya da tarçın çayı içebilirsiniz.
8) İftar sofrasından kalktıktan 1,5 saat sonra, dönüşümlü olarak 3 gün taze  meyve,  1 gün hafif bir sütlü tatlı (1 porsiyon) tercih edebilirsiniz.
9)Meyve ya da tatlı yedikten 1,5 saat bekledikten sonra uyursanız mide şikayetleriniz azalır.
10)Bu önerilere uyup, iftardan 1-1,5 saat sonra hafif tempolu yarım saatlik yürüyüş de yaparsanız kilo almaz belki de kilo verirsiniz.

İNTERMED ANLAŞMALI KURUMLAR
Vulnerability Scanner