Bizi Takip Edin

Kilo Kontrolü


Fazla kilolarınızdan kurtuldunuz... Tekrar geri alırsak diye mi endişeleniyorsunuz? Peki, şimdi ne yapmak gerekiyor? Eski yeme alışkanlıklarınıza geri dönüp, nasıl olsa 1-2 kilodan bir şey olmaz deyip, eskisi gibi kontrolsüz yemeğe mi başlayacaksınız?
Tabii ki hayır, öncelikle hiçbir zaman unutmamız gereken nokta KORUYABİLECEĞİMİZ ağırlık, hedef noktamız olmalı ve doğru bir diyet programından sonra her zaman beslenmemizi kontrol altında tutmalıyız.
Aslında birçoğumuz da kilo korumanın, kilo vermekten daha zor olduğunu birkaç kez deneyimlemişizdir. Kiloyu koruma konusunda yetersiz kalınması, iki temel nedene bağlanabilir. Birincisi; gerçekçi olmayan ve ulaşılamaz hedefler belirlenmesidir. Sonuca ulaşılsa dahi o kiloyu korumak oldukça zor olur çünkü ulaşılan kilo bireyin sabitlemek de zorlanacağı kilodur ve birey bu kiloyu uzun süreli koruyamayacaktır. Bunun sonucunda da birey kendini kısır bir döngünün (kilo alıp-verme) içinde bulacaktır.
İkincisi ise; bireyler, zayıflama programında kazandıkları olumlu beslenme alışkanlıklarını devam ettirmezler ve program süresince yaptıkları aktiviteyi bırakırlarsa, kiloyu koruyamamaları ve tekrar kilo almaları olasıdır. Diyet yaparken, koruma zamanında kesinlikle uygulayamayacağımız kuralları uzmanınızla belirleyerek diyette yer vermediğimizde korumamız çok daha kolay olur.
Bu programlarda ki genel amaç; kaybedilen kiloların tekrar geri alınmasını önlemek veya minimum düzeyde olmasını sağlamak ve sağlıklı-dengeli beslenmeyi yaşam şekli haline getirmektir.
“Yine mi diyet yapmam gerekiyor? Ben hiçbir zaman, istediğim gibi yemek yiyemeyecek miyim?” diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Tabi ki istediğimiz, sevdiğimiz, keyif aldığımız besinleri tüketebileceğiz ancak kilo almak istemiyorsak yapılan aktivite yani harcanan enerji ile alınan enerjiyi dengede tutmamız gerekiyor.
Örneğin; özel bir gündesiniz (doğum günü, parti, kokteyl, yılbaşı, bayramlar, arkadaşlarla buluşma, akşam yemeği gibi). Burada 3 seçiminiz olduğunu düşünün ve hangisini seçmek istediğinize siz karar verin.
*Bugün sizin doğum gününüz ve arkadaşlarınız akşam için size sürpriz bir parti hazırlamış. İlk önce yemek yiyeceksiniz, sonra mumlarınızı üfleyeceksiniz. Oysa siz daha yeni fazla kilolarınızdan kurtulmuşsunuz ve kilonuzu korumak istiyorsunuz.
Pratik püf noktaları ile özel zamanlardan dolayı oluşan veya biraz kaçırdığınızdan dolayı kilo almaya başladığınızı hissettiğinizde acil önlemler diyelim birlikte;
-- Günlük sıvı tüketimimizi hemen kontrol altına alarak daha fazla su ve aynı zamanda sıvı grubunda yer alan ödem atabileceğimiz bitki çaylarından tüketimimizi artıyoruz.
--Aktivitemiz eskisine göre azaldı mı? 15 dk ekleyeceğimiz aktivite haftada 105 dk, ayda da 420 dk daha fazla enerji kaybettiğimizi gösterir. O zaman hemen başlayalım.
--Gelelim beslenmemizle ilgili alacağımız önlemlerimize. Aralıklı beslenmek yani ARA ÖĞÜN ATLAMAMAK olmazsa olmazımız diyelim.
--Porsiyonlarımızı küçültmek hemen ve çok rahat kontrolünü sağlayabileceğimiz bir önlemimiz.--Ana öğünlerimizden birine ızgara içerikli bir salata eklemek veya akşam öğünümüze bir hafta 1 yumurtalı menemen ve yanında 2 dilim tahıllı ekmek ekleyebiliriz.
--Ara öğünlerimizde metabolizmamızı hızlandırmamız şart ve bunun için hem tok tutacak hem de protein alımımızı arttıracak 3 tam ceviz veya 10 fındık veya 10 badem tercih edelim. ·         Tatlıda canımız istiyor ama hemen 1-2 kilo da vermek istiyoruz. 1 bardak yağsız sıcak sütte 1 dal tarçın çubuğu bekletelim ve ara öğün olarak yanında tahıllı 1-2 adet kurabiye ile diyetimizi renklendirebiliriz.
--Hem antioksidan etkisi olan hem kan yapıcı özelliği olan aynı zamanda mevsim meyvesi de olan NAR, kış aylarında yavaşlayan metabolizmamız için süper bir tercihimiz olmalı. 

Dyt. Pınar Kural Enç

İNTERMED ANLAŞMALI KURUMLAR
Vulnerability Scanner