Bizi Takip Edin

Hangi İçeceği Ne İçin İçmeliyiz?


Sonbahar döneminde terleme nispeten azaldığı için direkt olarak bu durumdan sıvı alımı da nasibini almakta ve bu durum uzun vadede halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı gibi durumlara yol açmaktadır. Benzer bir etki de kış aylarından ilkbahara geçişte sıvı kaybının artmasına paralel olarak, kayıpların karşılanamaması ile birlikte ortaya çıkmaktadır. Her iki durumda da bahar yorgunluğu şeklinde yorumlanan bu durumun vücudumuzdaki sıvı dengesi ile yakından ilişkisi bulunmaktadır.
2009 yılı çalışmalarına göre yetişkin bir kadının günde 2,7 lt, erkeğin 3,7 lt sıvı alması önerilmektedir. Suyun yanı sıra içilen çay, kahve, bitki ve meyve çayları, maden suyu, meşrubatlar, meyve suları, süt, ayran, kefir hatta çorba gibi sıvıların da günlük ihtiyacı karşılamadaki etkisi göz ardı edilmemelidir. Sanılanın aksine 2003 yılından beri yapılan pek çok bilimsel çalışmada kafeinin tek seferde 250-300 mg alınmadığı takdirde, vücutta diüretik etki yaratmadığını söyleyebiliriz.
Kas yapmak için süt veya ayran,
Kilo vermek için yeşil çay özellikle limonlu veya tarçınlı,
Yorgunluğu atmak için taze sebze suyu,
Krampları geçirmek için maden suyu içine nane veya maydanoz koyarak,
Mide bulantısı için nane ve ayva kabuğu kaynatarak,
Soğuk algınlığı için ıhlamur – adaçayı,
Ağız yaraları için ısırgan yaprağı çayı,
Uyumak için sıcak bir bardak yağsız süt ve içine çubuk tarçın,
Gerginliği atmak için sarı kantaron ve melisa çayı,
Sindirimi rahatlatmak için kefir,
Akşamdan kalmalığı geçirmek için taze sıkılmış havuç, portakal, zerdeçal,
Kötü Nefes için maydanoz veya kekik suyu,
Gaz için rezene çayı.
Yetişkin bir insanın vücut ağırlığının  %75'ini su oluşturuyor. Bu oran kişiye, cinsiyete ve yaşa göre değişebiliyor. Başlıca içeceğimiz su olsa da gün boyunca, sağlığımız için başka içeceklere de yer vermemiz büyük önem taşıyor. Çünkü organizmamız sudan başka sıvılara da ihtiyaç duyuyor.

Dyt. Pınar Kural Enç

İNTERMED ANLAŞMALI KURUMLAR
Vulnerability Scanner