Bizi Takip Edin

Baharatların Faydaları


Karabiber

Sofralarımızın vazgeçilmezleri arasında yer alan karabiber, sindirimi kolaylaştırmanın yanı sıra hoş kokusu ile hemen hemen bütün yemeklere eklenir. Antioksidan ve anti bakteriyel özelliğe sahiptir. Gaz oluşumunu azaltır, terlemeyi arttırır ve diüretik etkisi de mevcuttur. Manganezin çok iyi, K vitamini ve demirinde iyi bir kaynağı kabul edilir.
Tüm yemeklere ama özellikle pilava çok yakışır. 1 çay kaşığında 5 kalori içerir.

Kimyon

Sindirimi kolaylaştırıcı etki gösterir. Gaz söktürücü ve sinirleri yatıştırıcı etkisi vardır ve içeriğindeki bileşenlerle bağışıklık sistemini destekler. Antioksidan içeriği ile kanserden koruyucu niteliktedir. Helicobacter pylori gelişimini önleyerek özellikle mide ve akciğer tümörünü engeller.
Koku ve tat vermek için özellikle et yemeklerinde kullanımı tercih edilir. Sebzelerde, çorbalarda, pilav ve içeceklerde de kullanılır. Ayrıca patates ve brokoliye çok yakışır. Demirin çok iyi, manganezin ise iyi bir kaynağı kabul edilir.
Orta doğu ülkelerinde; afrodizyak etki yaratmak için kimyon, karabiber ve bal karıştırılıp tüketilmektedir.
Kuru baklagiller ve brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, lahana gibi sebzeler gaz problemlerine neden olabilmektedir. Özellikle kimyonun baklagil ve sebzelerle birlikte pişirilmesi sindirim sıkıntılarını rahatlatacaktır. 1 çay kaşığında 7 kalori içerir.

Kekik

Güzel kokulu, genel olarak birçok besinle uyumlu, antiseptik etkili bir baharattır. Bağışıklık sistemini destekler. Antioksidan içeriği de yüksektir. Kanın pıhtılaşmasında rol oynayan K vitaminini yüksek oranda içerir ayrıca demir ve manganezin çok iyi, kalsiyumunda iyi bir kaynağıdır. Özellikle kuru baklagil, yumurta ve sebzelerle uyum içerisindedir.
Balık, dana eti, köfte, yahni, tavuk, sebzelerden brokoli, brüksel lahanası, havuç, taze fasulye, mantar, soğan, bezelye, ıspanak, kabağa çok yakışır. 1 çay kaşığında 5.5 kalori içerir.

Kırmızıbiber

Acı bir tada sahip olan kırmızıbiber, yüksek antioksidan kapasitesine sahiptir. Temel maddesi olan kapsaisin, anti-tümör etkisi göstermektedir. Vücuttaki inflamasyonla savaşır, bağışıklık sistemini destekler. Doğal olarak ağrı azaltıcı etkisi mevcuttur. Aynı zamanda yapılan çalışmalar, kırmızıbiberin kan kolesterolünü düşürücü etkisi olduğunu da göstermiştir. A vitamininin çok iyi bir kaynağıdır. C ve K vitamini, manganez ve kalsiyumun iyi bir kaynağıdır. Çorbalarda, türlülerde, güveçlerde ve sebzeli yemeklerde kırmızıbiber kullanımı yaygındır. 1 çay kaşığında 6 kalori içerir.

Nane

Nanenin özellikle sindirimi kolaylaştırıcı ve mideyi rahatlatıcı etkisi bulunmaktadır. Pankreas, göğüs ve karaciğer tümör gelişimini yavaşlattığı; kolon, deri ve akciğer kanserlerini de önleyici olduğu yapılan çalışmalarda gösterilmiştir. Bulantılara iyi gelir bu nedenle limonla kaynatılıp içilmesi tavsiye edilir. Anti-mikrobiyal etki göstermektedir. Manganezin, A ve C vitaminin çok iyi bir kaynağıdır. Aynı zamanda folat, demir, magnezyum, kalsiyum, potasyum, omega 3 yağları ve B2 vitaminlerinden zengindir. Özellikle yoğurda, omlete, menemene, her türlü meyveye, pişmiş lahanaya, havuca ve bezelyeye çok yakışır. 1 çay kaşığında 4 kalori içerir.

Tarçın

Kan şekeri üzerindeki olumlu etkisi birçok araştırmayla kanıtlanmıştır. Ayrıca anti-mikrobiyal besin olarak anılmaktadır. Beyin aktivitesini de artırıcı etki göstermektedir. Diyet lifinin iyi bir kaynağıdır. Özellikle geleneksel Çin Tıbbında, taze zencefil ile karıştırılmış tarçın, soğuk algınlığı ve gripten koruyucu olarak tüketilmektedir. Manganezin çok iyi, demir ve kalsiyumun iyi kaynakları arasında yer alır. Tatlı tadında bir baharat olan tarçın, özellikle yoğurda, her türlü meyveye, et yemeklerine, yahniye ve sebze yemeklerine, kabak ve tatlı patatese çok yakışır. 1 çay kaşığında 5 kalori içerir.

Dyt. Pınar Kural Enç


İNTERMED ANLAŞMALI KURUMLAR
Vulnerability Scanner