Bizi Takip Edin

Bahar Gelince Kilo Verme Telaşı Başlar!


Kış döneminde alınan kilolar, havalar ısınmaya ve vitrinlerde yaz kıyafetleri yerini almaya başlayınca, birden göze görünmeye başlar. 
Bilinçli bir şekilde fazlalıklardan kurtulmak ve sağlığı korumak için neler yapmak gerekir adım adım sıralayalım.
Düzenli uyku (günde 7-8 saat),Yürüyüş yapmak (haftada 4 gün yaklaşık 1 saat),Su içmek (günde yaklaşık 2-2,5 lt),3 ana ve 2-3 ara öğün tüketmek,Öğün atlamamak,Ana öğünlerde mutlaka salata yemek (sos eklemeden),Öğünlerde tüketilen ekmek miktarını sınırlamak ve tam buğday, çavdar veya kepekli olanlardan tercih etmek,Öğle ve akşam yemeklerinde tek çeşit ana yemek tüketmek,Sebze, et, baklagil yemeklerini az yağlı pişirmek, Her lokmayı kendi alışkanlığınıza göre daha uzun süre çiğnemek,Doygunluğu artırmak için lif açısından zengin olan baklagilleri sofradan eksik etmemek (nohut, mercimek, kuru fasulye, barbunya gibi),Öğünlerde yoğurt, ayran ya da cacık tüketerek daha uzun süre tok kalmayı sağlamak,Abur cubur olarak tüketilen her türlü yiyecekten uzak durmak,İkram edilen yiyecekleri reddetmek,Alkolden uzak durmak ya da sınırlamak,İhtiyacınızdan fazla meyve tüketmemek (günde 2-4 porsiyon). 

Diyetisyen Serpil Bozkurt Doğanay


İNTERMED ANLAŞMALI KURUMLAR
Vulnerability Scanner